Nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze - ds. księgowości budżetowej 1 etat
Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym oraz
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Wójt Gminy Obrzycko ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Gminy Obrzycko, Al. Jana Pawła II 1, 64-520 Obrzycko
Określenie stanowiska: Stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej 1 etat |
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem pracy: Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym może być osoba, która spełnia następujące warunki: · jest obywatelem polskim, obywatelem Unii Europejskiej oraz obywatelem innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej[1]; · ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; · nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane · cieszy się nieposzlakowaną opinią; · ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe, · bardzo dobra znajomość ustawy o finansach publicznych, prawo podatkowe, procedur administracyjnych, przepisów dotyczących księgowości, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej:, · dobra znajomość obsługi komputera i korzystania z Internetu, znajomość oprogramowań biurowych typy Microsoft Office, · posiada co najmniej 5 letnią praktykę na stanowisku księgowości, |
Wymagania dodatkowe:· wysoka kultura osobista, · umiejętność redagowania pism, logiczne myślenie stosowania przepisów prawnych, · rzetelność, obowiązkowość i dokładność, umiejętność pracy w zespole, · terminowość i dyspozycyjność, · odpowiedzialność, dyskrecja, · znajomość programu księgowego RADIX FKB+
Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym ds. księgowości budżetowej: 1. Prowadzenie w oparciu o przyjętą politykę rachunkowości, na podstawie dowodów księgowych - ksiąg rachunkowych budżetu gminy, ujmując zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, a szczególności: · dekretacja analityczna dokumentów, · wprowadzanie dokumentów księgowych do programu księgowego FKB+ w zakresie dotyczącym Organu Gminy oraz uzgadnianie zapisów ze stanem faktycznym, · sporządzanie wewnętrznych dokumentów „PK”, · comiesięczna kontrola zgodności zapisów księgowych na kontach 901 i 902 Organu z analityką kont 129 i 130 prowadzonych w Jednostce Urzędu Gminy, pod względem zgodności planu finansowego, klasyfikacji budżetowej, obrotów, · księgowanie miesięcznych sprawozdań jednostkowych jednostek podległych Gminie, · comiesięczna kontrola pod względem zgodności planu finansowego i wykonania sprawozdań jednostkowych z dochodów i wydatków z obrotami kont 901 i 902 w organie, · sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym miesięcznych i narastających sprawozdań Rb-27s, Rb-28s, Rb-Z, Rb-N składanych przez jednostki budżetowe oraz ich księgowanie, · sporządzanie jednostkowych sprawozdań miesięcznych dla jednostki urzędu i organu w zakresie Rb-27s, Rb-28s, oraz księgowanie tych sprawozdań odpowiednio w organie i w jednostce urzędu gminy, · sporządzanie kwartalnych sprawozdań Rb – 28s dla organu, Rb-N, Rb-Z w zakresie operacji finansowych, · zamykanie roczne ksiąg organu i jednostki urzędu gminy, · wprowadzanie planu i zmian planu dochodów i wydatków w oparciu o uchwały oraz zarządzenia w jednostce Urzędu Gminy i Gminie.
2. Prowadzenie ewidencji środków trwałych a w szczególności: · bieżące nanoszenie zmian w stanie środków trwałych do ewidencji środków trwałych w zakresie gruntów, · przygotowanie zestawień wartości początkowej, zmian oraz wartości końcowej na koniec roku obrachunkowego w celu weryfikacji sald, · uzgadnianie stanów z ewidencją księgową, · prowadzenie analitycznej ewidencji gruntów oraz bieżące nanoszenie zmian na podstawie PT, OT, LT otrzymanych ze stanowiska gospodarki gruntami i nieruchomościami (w zgodności z „Rejestrem Mienia”), z okresowym uzgodnieniem stanu faktycznego, · sporządzenie rocznych sprawozdań statystycznych dotyczących środków trwałych, · przygotowanie spisu z natury, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych i ich wycena, 3. Obsługa bankowości elektronicznej Gminy Obrzycko – terminowe regulowanie zobowiązań gminy w tym dokonywanie przelewów środków na rachunki jednostek budżetowych, uzgadnianie salda kont rachunków bankowych ze stanem faktycznym, odprowadzanie dochodów jednostki urzędu gminy na konto organu zgodnie z przepisami prawa. 4. Kompleksowa obsługa programu BESTIA w zakresie sprawozdawczości m.in. importu danych z programu FKB+, 5. Sporządzanie i monitorowanie Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie zgodności z uchwałą budżetową i jej zmianami oraz ewidencja przedsięwzięć, z wprowadzaniem aktualizacji, 6. Sporządzanie dokumentacji dotyczącej udzielenia dotacji dla OSP, 7. Obsługa ubezpieczeń dotyczących mienia Gminy Obrzycko, 8. Współudział w przygotowywaniu wniosków o płatność w zakresie realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków unii europejskiej, 9. Bieżące zaznajamianie się z nowo ukazującymi się aktami prawnymi dotyczącymi zakresu czynności obejmującego stanowisko, 10.Współdziałanie z innymi stanowiskami w zakresie objętym zakresem czynności, 11.Archiwizowanie dokumentów ze stanowiska pracy zgodnie z instrukcją kancelaryjną, 12.Wykonywanie innych doraźnych poleceń wydawanych przez przełożonych, a nie ujętych w powyższym wykazie, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa. |
Wymagane dokumenty i oświadczenia: . List motywacyjny · życiorys (CV) – zawierający wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy kandydata oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem ukończonych szkół i uczelni. · kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.( zał.) · podpisaną klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych.( zał.) · kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie stażu pracy (świadectwo pracy, · zaświadczenia itp.). · kserokopie dokumentów poświadczających wyksztalcenie. · oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. · oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych |
Informacja o warunkach pracy na stanowisku: · praca administracyjno-biurowa. · równoważny system rozkładu czasu pracy. · opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu · biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). · pracownik będzie współpracował z innymi instytucjami i osobami fizycznymi. · pracę zalicza się do prac lekkich pod względem obciążenia fizycznego. · od pracownika wymaga się podstawowych badań lekarskich. · Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska:
Obiekt przy Al. Jana Pawła II 1, 64-520 Obrzycko jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz Urzędu Gminy w Obrzycku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim. Budynek wyposażony jest w windę osobową umożliwiająca wjazd osobie na wózku inwalidzkim, oraz łazienka na parterze dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Termin składania ofert: do dnia 25 lipca 2024 roku, godz. 15:30
Dokumenty z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej.” należy składać:
· osobiście w zaklejonej kopercie w siedzibie Urzędu Gminy Obrzycko Al. Jana Pawła II 1, 64-520 Obrzycko,
· lub przesłać na adres: Urząd Gminy Obrzycko Al. Jana Pawła II 64-520 Obrzycko |
Zarówno w przypadku wysłania pocztą jak i osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Obrzycko, CV, list motywacyjny oraz wszystkie składane oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem..
Osoby, których oferty zostaną pozytywnie rozpatrzone, będą powiadomione o terminie rozmowy. |
Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a ich oferty zostaną odesłane po zakończeniu procesu rekrutacyjnego. Oferty, które wpłyną po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone.
Planowane ewentualne zatrudnienie: Możliwość zawarcia umowy na czas określony i ewentualnej umowy na czas nieokreślony od dnia 01.08.2024 r. |
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest mniejszy niż 6%. Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne. |
W toku naboru komisja wyłoni nie więcej niż trzech najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawi Wójtowi Gminy Obrzycko celem zatrudnienia wybranego kandydata. Informacja o wyniku naboru zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeniowej Urzędu Gminy Obrzycko
Obrzycko, 11.07.2024 roku |
(-) Paweł Klause Wójt Gminy Obrzycko |
[1] Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej
DO porania: